18 juli 2008

Vårdcentralen nekade mig en bättre hälsa

Vårdcentralen nekade mig att äta rätt för min blodgrupp.
Argumentet; Det skulle kosta sjukvården för mycket!

För drygt 4 år sedan då jag som bäst höll på att köra slut på mig själv, fick jag tag på en bok som heter "Ät rätt för din blodgrupp". Jag bestämde mig för att vid nästa sjukvårdsbesök be att få ta reda på min blodgrupp och se om jag med hjälp av kosten kunde förbättra min hälsa. Men väl dags för nästa besök för nytt recept till mer medicin som de är såååå glada för att skriva ut, vägrade de att testa vilken blodgrupp jag har. Det skulle kosta sjukvården alldeles för mycket pengar och tid att kolla upp det och dessutom ansågs det vara mycket onödigt för mig att behöva veta min egen blodgrupp, var deras argument.

Resultatet, nu några år senare, blev att jag fick en akut tid till röntken för att konstatera att det i alla fall inte var någon propp i benet, med den enda rekomendationen att ALLTID använda stödstrumpor, även om det innebär mer svullnad för mig i värmen.

Efter två olika privata hälsoundersökningar, dels en scanning och undersökning av cellerna i min kropp samt en undersökning och konsultation hos en homopat, visade det sig att trots mitt hälsosamma ätande och livsstil har jag inte ätit rätt sorts grönsaker, frukt och proteiner för just min blodgrupp. Detta har nu resulterat till nedsatt lymf och binjurarfunktion, en lever som behöver renas och förstärkas, likaså hjärt- och kärlsystemet.

Att kolla upp min blodgrupp hos en homopat tog 2 minuter. Problemen som uppkommit genom fel näring för min blodgrupp och ett för högt intag av en kost som hjälpt till att bryta ned mina celler, försämrat mina organs funktioner samt täppt igen mina kärl, kommer inte att bli någon belastning för den svenska sjukvården så länge jag fortsätter ta mitt eget ansvar över min hälsa. Istället för att ödsla mer tid till återbesök utan några positiva resultat hos vår svenska sjukvård och onödiga pengar på läkemedel som påskyndar nedbrytningen av kroppens allmänna hälsotillstånd valde jag att söka hjälp naturlig väg.

Att göra ändringar i min dagliga kost blir inget större problem. Men de behandlingar jag behöver genomföra för att återigen bli "fit for fight" kommer att kosta mig halva min nästkommande lön. För att inte nämna alla tidigare diverse utgifter de senaste fyra åren hos olika napropater, kiroprakter och terapeuter m.fl.

Stort tack till den svenska sjukvården
- Önskar er en riktigt fortsatt trevlig sommar!

Själv ska jag som vanligt stanna hemma för att unvika det vackra och varma vädret, med mitt svullna ben i vattenbaljan och i fortsättningen frossa i frukt och grönt för MIN blodgrupp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså, gillar du inte den svenska sjukvården? *ler* har lite news... ringer dig snart!
/A