1 juli 2008

Recension av boken "Nycklarna till Paradiset"

Passa på att göra en inre resa i sommar!

I boken "Nycklarna till Paradiset" delar författaren och livscoachen Alexandra Telluselle för första gången med sig av sin egen livsberättelse och låter dig följa med på en otrolig resa att även hitta ditt eget sanna jag.

Själva titeln av boken är en bra beskrivning av innehållet. I Första delen av boken berättar författaren om hennes egna djupa livskris när hennes egen mor gick bort i cancer och hur hon fick bearbeta sorgen och livskrisen medan det svenska samhället vände henne ryggen. Det var på paradis ön Hawaii som allting fick en ny vändning. Där kom Alexandra kontakt med Hulan och började dansa igen som hon alltid velat göra sedan barnsben. För första gången i sitt liv kom hon också i kontakt med den sanna kärleken. Med hjälp av Hulan, den sanna kärleken och sina andliga krafter hittade hon äntligen tillbaka sitt rätta jag och kunde börja hela sig själv.

I bokens andra del ger författaren dig enkla verktyg till att göra en resa i ditt eget inre, för att slutligen få möjligheten att leva ett mer tillfredställande, behagligare och lyckligare liv. Tack vare att författaren förklarar de olika begreppen som tex respekt, tillit och acceptans på ett väldigt enkelt och pedagogiskt sätt med hjälp av egna exempel, gör att boken känns väldigt lättläst.

Boken har fått mig själv att reflektera mer över mitt vardagliga beteende, både mot mig själv men även mot andra. Den gav mig både en sorg ibörjan över hur våra liv egentligen ser ut i dagens samhälle, att få av oss stannar upp och reflekterar över vad som händer omkring oss, men också glädje och ett hopp när man läser att det fortfarande finns en del människor kvar som bryr sig och om de som lever i ett med naturens egen kärlek.

Köp den här>>