28 juni 2008

Skor för din hälsa

Njut av långa härliga promenader under din semester

Har du aldrig prövat ett par MBT - skor tidigare så rekomenderar jag dig att göra det nu.

Första gången jag kom i kontakt med MBT-skor var på en hälsomässa. Jag hade lånat ett par MBT-sandaler för att känna hur de kändes och stod och gungade lite försiktigt fram och tillbaka i dem. Efter 5 minuter drabbades jag av en väldigt konstig och förvirrande känsla av att jag skulle ha satt på mig en stödstrumpa på det vänstra benet, men bara på det och inte på det högra benet. Då jag pinsamt tittade ned på mina fötter för att försäkra mig om att jag inte hade gjort det av misstag, slog det mig att det bara var min blodcirkulation som satts igång i mitt trötta ben. Om detta påverkade min kropp efter endast 5 minuter tänk då vad ett par MBT -skor kan göra under en längre promenad. Hm, något att investera i.

Fakta: MBT -skor hjälper dig att träna upp dina muskler och förbättra din hållning naturligt.
Människans kropp är skapad för att röra sig på ojämna och varierande underlag i naturen och inte hårda platta golv som vi vanligtvis går och står på. I vår moderna livsstil så får inte våra muskler de impulser de behöver för att kunna göra ett riktigt arbete och vårt naturliga gång- och rörelsemönster påverkas negativt och som följd leder detta, i sin tur, ofta till belastnings- och förslitningsskador och smärtor.

Vill du läsa mer>>

Inga kommentarer: